ATRAKCJE

AEROSPARX

Motoszybowiec Grob G109

• Napęd: jeden silnik tłokowy Grob 2500E1, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem, o mocy 71 kW (95KM)
• Długość: 8.10 m (26.57 ft) • Rozpiętość: 17.4 m (57.09 ft)
• Wysokość: 1.7m (5.58 ft)
• Powierzchnia nośna: 19.0 m² (204.5 ft²)
• Masa własna: 620 kg (1,364 lb)
• Masa startowa: 850 kg (1,874 lb)
• Masa maksymalna: 908 kg (2,001 lb)
• Prędkość maksymalna: 130 knots
• Pułap: FL80 (8,000 ft) (2,438 m)

Dwóch doświadczonych pilotów za sterami popularnych motoszybowców Grob 109. Wydawać by się mogło, że nic ekscytującego z tego wyniknąć nie może, jednak w tym wypadku pozory zdecydowanie mylą! Aerosparx to dość nowy na lotniczym rynku zespół z Wielkiej Brytanii, który podczas swoich pokazów dosłownie rozjaśnia niebo i wywołuje wielkie „achy” i „ochy” przy każdej ewolucji. Wszystko to dzięki przemyślnym rozbudowanym systemom pirotechnicznym zainstalowanym w poczciwych motoszybowcach. Obrazy wyczarowane przez Aerosparx na wieczornym niebie pozostają na długo w pamięci.

Liderem zespołu jest Guy Westgate, znany w całej Wielkiej Brytanii z niesamowitych pokazów akrobacyjnych na szybowcu FOX (polskiej zresztą konstrukcji) z wykorzystaniem pirotechniki. Jego zespołowy partner Tim Dews, nazywany jest w swoim kraju „Mr Grob”, a to za sprawą prowadzonej przez niego firmy zajmującej się od 1986 roku obsługą tych popularnych statków powietrznych. Bogate doświadczenie obydwu pilotów pozwoliło stworzyć unikalny w skali świata zespół pokazowy.

Przygotujcie się na podniebny balet dwóch smukłych maszyn, które zasnują niebo kolorowymi smugami, rozświetlą tęczową iluminacją i zasypią iskrami fajerwerków.

ATRAKCJE

FIREFLIES

Van's RV-4

• Napęd: jeden silnik tłokowy Lycoming O-360 o mocy 160KM
• Długość: 6,20 m
• Rozpiętość: 7,01 m
• Wysokość: 1,65 m
• Powierzchnia nośna: 10,2 m²
• Masa własna: 410 kg
• Masa startowa: 680 kg
• Prędkość maksymalna: 320 km/h
• Zasięg: 1,170 km
• Pułap: 7,000 m
• Prędkość wznoszenia: 12.5 m/s

Członkowie tego brytyjskiego zespołu są żywym dowodem na to, że jeśli raz posmakujesz latania, to zwiążesz z nim całe swoje życie. Obydwaj od wczesnej młodości wychowywali się na lotnisku i latanie mają zaszczepione na stałe we krwi. Na co dzień pracują w liniach lotniczych i bezpiecznie przewożą pasażerów takimi samolotami jak Boeing 767 czy Airbus 320. Ich maszyny pokazowe to zupełnie inna liga – wyglądają dość niepozornie, drzemie w nich jednak MOC. Van’s RV-4 to samoloty o masie ok. 500 kg dysponujące silnikami o pojemności 5,3 litra i mocy 160KM. Pozwala to na uzyskanie imponujących osiągów – podczas pokazu akrobacji zespołowej te niewielkie maszyny rozpędzają się do prędkości 320 km/h! Ale na tym nie koniec atrakcyjności występu FireFlies – na wieczorne pokazy, jakich będziemy świadkami w Gdyni, zespół wyposaża swoje samoloty w urządzenia pirotechniczne. Pozwala to na zaprezentowanie bardzo atrakcyjnego widowiska na najwyższym poziomie, ale wymaga od pilotów wielkiego kunsztu pilotażu.

O to się jednak nie trzeba martwić. Lider FireFlies – Jon Gowdy, jest pilotem o ogromnym doświadczeniu. Pilotował w swojej karierze wiele maszyn, w tym takie legendy jak DC-3 Dakota czy odrzutowy DH Vampire. Obecnie jest kapitanem Boeinga 767 i może się pochwalić nalotem ponad 7000 godzin. Pilot drugiej maszyny w zespole to Andy Durston – swoje doświadczenie zdobywał głównie w lotnictwie Marynarki Wojennej, gdzie zasiadał za sterami wielu maszyn treningowych i bojowych. W międzyczasie ćwiczył się w akrobacji wyczynowej. Dzisiaj zawodowa lata na co dzień Airbusem A320 a prywatnie realizuje się w zespole FireFlies.

ATRAKCJE

SKYMAGIC

Członkowie SkyMagic to:

– Janusz „Druciarz” Białowąs – nawrócony dinozaur, w sporcie spadochronowym od 2000 roku (ponad 1000 skoków). Wicemistrz Polski, członek kadry narodowej Polski. Od kilku lat członek spadochronowej grupy pokazowej SkyMagic. Skacze na czerwono-czarnym spadochronie Storm 150. Prywatnie Janusz jest dziadkiem 5-letniego wnuczka i jednorocznej wnusi.

– Piotr „Pitero” Piotrowski – w sporcie spadochronowym od 2006 roku (ponad 500 skoków). Uczestnik rekordu Polski w CRW, oddał najwyższy skok z 7600 m. Spadochron granatowo-niebiesko-zielony Triathlon 190. Prywatnie ojciec dwójki dzieci, pasjonat sportów motorowych, nurkowania i speleologii.

– Sebastian „Szczena” Ryżko – wieloletni członek kadry narodowej Polski, Wicemistrz Polski (ponad 700 skoków). Niebiesko-biało-zielony spadochron Triathlon 175. Ojciec trójki dzieci, zawodowo inżynier elektryk.

– Paweł „Słoń” Gawliński – od pieluchy pasjonat latania, od 2010 roku spełnia marzenie o lataniu pod czaszą spadochronu (ponad 250 skoków). Biało-czerwony spadochron xLighting 176. Prywatnie – były zawodnik i medalista mistrzostw Polski w taekwondo, pasjonat crossfitu i nurkowania, a zawodowo – handlowiec. Jego cały świat to żona Magda i 8-letni Syn Wiktor, a motto życiowe: „Latać, kochać i żyć…”

Nazwa tej grupy świetnie oddaje charakter pokazów w jej wykonaniu. Ich „maszyny” pokazowe ważą kilkanaście kilogramów, mieszczą się w płaskim plecaku i nie posiadają własnego napędu. Podniebnym Magikom nie przeszkadza to w wyczarowaniu na niebie niezwykłego baletu, który zachwyca i porusza. Ta warszawska grupa skoczków spadochronowych prezentuje figury indywidualne i grupowe – z wykorzystaniem ogromnych flag, nieskończenie długich szarf oraz efektów pirotechnicznych.

To co SkyMagic prezentują możliwe jest jedynie dzięki niezliczonej ilości oddanych w ich karierze skoków, podczas których pracowicie ćwiczą każdy element swojego pokazu oraz dzięki olbrzymiemu wzajemnemu zaufaniu. W tym sporcie nie ma miejsca na jakąkolwiek pomyłkę.

ATRAKCJE

WARTER AVIATION

Carbon Cub

• Napęd: jeden silnik tłokowy CC340 o mocy 180KM
• Długość: 6,93 m
• Rozpiętość: 10,44 m
• Wysokość: 2,82 m
• Powierzchnia nośna: 15,97 m2
• Masa własna: 406 kg
• Masa maksymalna: 599 kg
• Prędkość maksymalna: 227 km/h
• Zasięg: 724 km
• Pułap: 5,486 m
• Prędkość wznoszenia: 11 m/s

Niespełna 500 kg masy startowej i 180KM mocy w silniku. Jedna z najlepszych maszyn w historii lotnictwa sportowego pochodząca z lat 30. XX wieku – Piper Cub we współczesnej odsłonie: z nowoczesnym silnikiem i konstrukcją ze stopów lekkich. Tak w skrócie można opisać Carbon Cub – obecnie najczęściej sprzedawany samolot sportowo-turystyczny w USA. Z sterami dwóch takich maszyn podczas AeroBaltic 2017 zasiądzie duet młodych ale doświadczonych pilotów, którzy na co dzień pracują w znanych liniach lotniczych. Zaprezentują niezwykłe właściwości lotne amerykańskiego Carbon Cuba wykonując ekscytujący pokaz zapierający dech w piersiach, pełen ciasnych zakrętów, bliskich mijanek i ostrych zawrotów.

ATRAKCJE

57-TEAM

Wiatrakowiec Xenon 4

• Napęd: jeden silnik tłokowy Rotax CA 912 ULST o mocy 100KM
• Masa własna: 282 kg
• Masa maksymalna: 475 kg
• Prędkość maksymalna: 155 km/h
• Prędkość wznoszenia: 2,54 m/s
• Pułap: 2740 m
• Zasięg: 520 km

Zespół tworzy dwóch ogromnie sympatycznych pilotów, którzy z właściwym im poczuciem humoru podchodzą do swojej daty urodzenia (patrz nazwa zespołu). Jak to bywa w lotnictwie – wiek to doświadczenie i właśnie dlatego Romuald Owedyk oraz Wiesław Jarzyna mogą sobie pozwolić na te niewiarygodne podniebne harce jakie wyprawiają na swych wydawałoby się mało wyczynowych statkach powietrznych. Maszyny te pieszczotliwie nazywane „czortolotami” (czort wie jak to lata) to wiatrakowce – przypominają śmigłowiec, ale latają bardziej na zasadzie samolotu. Brzmi skomplikowanie? Nieważne, bo trzeba zobaczyć jak oni latają!

ATRAKCJE

3AT3 Formation Flying Team

Aero AT-3

• Napęd: silnik tłokowy Rotax 912S Elprop 3-1-1P, o mocy 100KM
• Długość: 6.25 m
• Rozpiętość: 7.55 m
• Wysokość: 2.23 m
• Powierzchnia nośna: 9.3 m²
• Masa własna: 350 kg
• Masa maksymalna: 582 kg
• Prędkość maksymalna: 236 km/h
• Zasięg: 717 km
• Pułap: 4000 m

Pasją trzeba się dzielić – to hasło przyświecające pilotom kolejnego zespołu, który swoją obecnością uświetni gdyńskie pokazy. Skład zespołu jest zmienny ale jego założyciele to Jakub Kubicki, Piotr Krasiński i Piotr Maciejewski. Każdy z nich wykonuje na co dzień inny zawód, ale łączy ich miłość do latania i 8 lat temu wpadli na pomysł jak się tą pasją dzielić z innymi – stworzyli zespół pokazowy prezentujący latanie w szyku, a wykorzystujący popularny współczesny polski samolot turystyczny AT-3. Pomysł okazał się doskonały i nie musieli długo czekać na chętnych do dołączenia do grupy. Ich pokaz należy do raczej spokojnych, ale nie jest pozbawiony elementów ryzyka. Samoloty AT-3 pomimo dość łatwego pilotażu nie są stworzone z myślą o lataniu w grupie, a mała moc silników sprawia, że trzeba „myśleć do przodu”, bo każdy błąd jest trudny do naprawienia. Wszak odległości między samolotami przy wykonywaniu zakrętów wynoszą często zaledwie 1-2 m!

ATRAKCJE

PZL TS-11 ISKRA

PZL TS-11 Iskra

• Napęd: silnik odrzutowy WSK SO-3, o ciągu 9.81 kN
• Długość: 11.15 m
• Rozpiętość: 10.06 m
• Wysokość: 3.50 m
• Powierzchnia nośna: 17.5 m²
• Masa własna: 2,560 kg
• Masa startowa: 3,734 kg
• Prędkość maksymalna: 750 km/h
• Zasięg: 1,250 km
• Pułap: 11,000 m
• Prędkość wznoszenia: 14.8 m/s

Iskra to pierwszy polski samolot odrzutowy, zaprojektowany pod koniec lat 50. XX wieku w PZL Mielec z przeznaczeniem do szkolenia pilotów wojskowych, zanim zasiądą w kabinie rasowego myśliwca. Chociaż TS-11 zbudowano na potrzeby polskiej armii, samoloty te były również używane w lotnictwie wojskowym w Indiach (1975-2004) w ilości 50 szt. Pomimo iż produkcję maszyny zakończono w 1987 roku, Iskry nadal są w użyciu w Siłach Powietrznych RP – lata na nich m.in. znany na całym świecie zespół Biało-Czerwone Iskry. Egzemplarz, który pojawi się nad gdyńską publicznością do samolot użytkowany przez Fundację Biało-Czerwone Skrzydła. Za jego sterami zasiądzie legendarny pilot-oblatywacz Tadeusz Zaworski, posiadający olbrzymie doświadczenie w lotach na tym typie statku powietrznego, a który zaprezentuje możliwości maszyny w efektownych niskich przelotach oraz ekstremalnych figurach akrobacyjnych.

ATRAKCJE

GRUPA AKROBACYJNA 'ŻELAZNY'

Extra EA-330 a Zlin Z-50L

• Napęd: silnik tłokowy Lycoming AEIO-540-L1B5 o mocy 300 KM / Lycoming AEIO-540-D4B5 o mocy 260 KM
• Długość: 6.95 m / 6,62 m
• Rozpiętość: 7.39 m / 8,58 m
• Wysokość: 2.62 m / 1,86 m
• Powierzchnia nośna: 10.44 m² / 12,5 m2
• Masa własna: 682 kg / 570 kg
• Masa maksymalna: 952 kg / 720 kg
• Prędkość maksymalna: 408 km/h / 337 km/h
• Zasięg: 944 km / 640 km
• Pułap: 4875 m / 6000 m
• Prędkość wznoszenia: 16 m/s / 12 m/s
• Prędkość obrotu wokół osi: 400 stopni/s / 320 stopni/s

Ta grupa akrobacyjna to właściwie już legenda. Jeszcze kilka lat temu jedyny polski cywilny zespół, latający w składzie trzech, później czterech, a w szczytowej formie nawet sześciu maszyn. Znakiem rozpoznawczym grupy jest czerwony kolor ich samolotów oraz najwyższa precyzja w wykonywaniu najtrudniejszych nawet figur akrobacji zespołowej. Jest to tym bardziej niezwykłe, że od początku istnienia grupa lata na różnych samolotach – dysponujących różną mocą silników, charakteryzujących się różnymi właściwościami lotnymi. Dzisiaj, chociaż konkurencja na krajowym rynku rośnie, „Żelaźni” nie powinni się czuć raczej zaniepokojeni. Trzon zespołu stanowi trzech ogromnie doświadczonych akrobatów: Wojciech Krupa, Piotr Haberland i Tadeusz Kołaszewski.

Samoloty jakie obecnie wykorzystuje grupa to Extra 330 jako samolot prowadzący i solista oraz dwa Zliny 50L jako samoloty skrzydłowe. Podczas niektórych pokazów możemy zobaczyć również w akcji Zlina 526 oraz szybowiec.

ATRAKCJE

FOLLOWME TEAM

Zlin Z-226 (Zlin Z-326)

• Napęd: silnik tłokowy Walter Minor 4-III o mocy 105KM
• Długość: 7.25 m
• Rozpiętość: 10.60 m (34 ft 9 in)
• Wysokość: 1.96 m (6 ft 5 in)
• Powierzchnia nośna: 14.65 m2 (157.7 ft2)
• Prędkość maksymalna: 180 km/h (112 mph)
• Zasięg: 650 km
• Pułap: 4,500 m
• Prędkość wznoszenia: 3 m/s

Grupa przesympatycznych Czechów, którzy stworzyli zespół pokazowy całkowicie hobbystycznie. Połączyła ich miłość do zabytkowej już dzisiaj konstrukcji lotniczej jaką jest czechosłowacki Zlin Z-226 oraz Zlin Z-326 – samolot przystosowany do nauki akrobacji, a wyprodukowany w latach 50. XX wieku. Zespół posiada cztery takie maszyny, na których wykonuje pokaz akrobacji zespołowej, a za ich sterami zasiadają: Tomas – lider formacji, pilot instruktor na samolotach pasażerskich, ogromne doświadczenie (8700 h), Bohdan – numer dwa w formacji, pilot z dużym doświadczeniem akrobacyjnym, Lubo – numer trzeci, również pilot-instruktor i egzaminator, potężna wiedza i doświadczenie (7000 h) oraz Jarous – czwórka w formacji, nieco mniejsze doświadczenie ale wielka miłość do latania i zaangażowanie pozwalają mu „nadążyć” za resztą ekipy.

ATRAKCJE

ARTUR KIELAK

XtremeAir Sbach 300

• Napęd: silnik tłokowy Lycoming IO-580 o mocy 324 KM
• Długość: 6.3 m
• Rozpiętość: 7.5 m
• Wysokość: 2.3 m
• Powierzchnia nośna: 11,25 m2
• Masa własna: 570 kg
• Masa maksymalna: 850 kg
• Prędkość maksymalna: 389 km/h
• Zasięg: 1482 km
• Prędkość wznoszenia: 20,7 m/s
• Prędkość obrotu wokół osi: 450 stopni/s

Parafrazując znany cytat komentatora sportowego można by o Arturze Kielaku powiedzieć, że to cudowne dziecko dwóch… skrzydeł. Swoją przygodę z lotnictwem zaczął w wieku 16 lat, kiedy zdobył licencję pilota szybowcowego. Szybko przesiadł się na samoloty i niebawem zaczął pracę w liniach lotniczych, gdzie pracuje do dzisiaj. W międzyczasie zainteresowała go akrobacja, więc zaczął szkolenie pod okiem najlepszych – Adama Labusa, później Grupy Akrobacyjnej Żelazny, a także Mistrzów Polski: Roberta Kowalika i Ireneusza Jesionka. Później rozpoczął własną karierę uwieńczoną tytułem Mistrza Polski oraz zajęciem 6. miejsca w Mistrzostwach Europy. Jego pokazy charakteryzuje ogromna dynamika, która jak przyznał niejednokrotnie kosztuje go dużo zdrowia, ponieważ przeciążenia jakich doznaje podczas pokazów sięgają granic ludzkiej wytrzymałości. Samolot na którym Mistrz wykonuje swoje ewolucje to jedyny taki egzemplarz w naszym kraju – Sbach XA-41. Komputerowo zaprojektowana w najdrobniejszych szczegółach sylwetka tej maszyny czyni ją jednym z najbardziej ekstremalnych samolotów akrobacyjnych na świecie. Malowanie Sbacha Artura Kielaka to również prawdziwy majstersztyk – nawiązuje do legendarnego Dywizjonu 303.

ATRAKCJE

JOHAN GUSTAFSSON

Chociaż ma zaledwie 25 lat jest już znanym w Europie akrobatą szybowcowym i samolotowym (zdobył m.in. kulkukrotnie tytuł Mistrza Świata oraz wielokrotnie Mistrza Szwecji). W powietrzu spędził grubo ponad tysiąc godzin, w tym blisko 400 godzin na akrobacji. Latanie jest jego pasją niemal od urodzenia – jego ojciec równie jest pilotem i mieszkają w Dala-Järna, w niewielkiej szwedzkiej wsi, blisko mieszczącego się tam lotniska. Johan rozpoczął samodzielne latanie w wieku 15 lat i od tego czasu opuszcza lotnisko jedynie aby udać się do pracy (jest inżynierem mechanikiem w firmie Åkerströms w Björbo). Szczególne emocje budzą jego pokazy wieczorne, w których wykorzystuje efekty pirotechniczne. Przepiękne malowane światłem widowisko na które nas zaprasza w Gdyni, z pewnością pozostanie na długo w naszej pamięci.

ATRAKCJE

PATROUILLE REVA

Acro EZ

• Napęd: silnik tłokowy Lycoming O-235 o mocy 115KM
• Długość: 5.12 m
• Rozpiętość: 7.96 m
• Wysokość: 2.40 m
• Powierzchnia nośna: 7.617 m2
• Masa własna: 322 kg
• Masa maksymalna: 601 kg
• Prędkość maksymalna: 298 km/h
• Zasięg: 3,235 km
• Pułap: 8,200 m
• Prędkość wznoszenia: 8.9 m/s

Kiedy tylko samoloty tego zespołu pojawią się w zasięgi wzroku nie sposób pomylić ich z jakimikolwiek innymi maszynami. Wynika to z ich bardzo oryginalnej konstrukcji – zbudowane są one w tzw. układzie kaczki. Nie posiadają one klasycznie sterów wysokości i kierunku zamontowanych na ogonie – ster wysokości znajduje się tutaj na dziobie, a stery kierunku na końcówkach skrzydeł. Równie niekonwencjonalnie silnik zamontowany jest za kabiną pilotów i za pomocą śmigła pcha samolot (zamiast, jak zwykle bywa, go ciągnąć). Wszystkie te modyfikacje czynią AcroEZ, bo taką noszą nazwę te niezwykłe maszyny, konstrukcją niezwykle „pokraczną” i wywołują uśmiech na wielu twarzach. Mina widzów zmienia się jednak kiedy przekonają się o niezwykłych właściwościach lotnych tych statków powietrznych. Okazuje się, że wykonywanie na nich akrobacji zespołowej jest znacznie łatwiejsze, ze względu na ich dużą stabilność w locie. Francuski zespół lata w składzie czterech maszyn, za których sterami zasiadają: Réal Weber – ogromnie doświadczony pilot wojskowy (5800 h nalotu), David Pin – również były pilot wojskowych myśliwców (3300 h nalotu), Thibaut Loiselet – kolejny były pilot wojskowy oraz komunikacyjny (4600 h nalotu) i wreszcie Nicolas Libis – pilot akrobacyjny szybowcowy i samolotowy, również z doświadczeniem wojskowym.

ATRAKCJE

LOTNICTWO MARYNARKI WOJENNEJ – PZL W3 ANAKONDA

PZL W-3 Anakonda

• Napęd: dwa silniki PZL-10W o mocy 662 kW każdy
• Średnica wirnika: 15,70 m
• Długość : 18,79 m / Szerokość: 1,75 m / Wysokość: 4,20 m
• Masa własna: 3 850 kg
• Startowa: 6 400 kg
• Prędkość max: 260 km/h
• Wznoszenie w locie pionowym: 8,5 m/s
• Pułap: 6 000 m n.p.m.
• Zasięg: 734 km

„Morze nasze morze, będziem Ciebie wiernie strzec…” – ta piosenka, „hymn” polskich marynarzy obejmuje również tych najbardziej niezwykłych wilków morskich – lotnictwo Marynarki Wojennej. Ci latający marynarze wykonują zadania rozpoznawcze, bojowe, transportowe oraz te najbardziej niebezpieczne, czyli ratownicze. Przed gdyńską publicznością zaprezentują się w pokazie dynamicznym dwa śmigłowce z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Kunszt lotniczy pilotów oraz swój wdzięk i możliwości manewrowe zaprezentuje najnowocześniejszy śmigłowiec ratownictwa morskiego (SAR) – PZL W-3 Anakonda, który zaprezentuje symulowaną akcję ratunkową. Takich rzeczy nie widzi się na co dzień!

ATRAKCJE

MAREK CHOIM

Extra EA-330SC

• Napęd: silnik tłokowy Lycoming AEIO-580-B1A o mocy 315 KM
• Długość: 6,70 m
• Rozpiętość: 7,50 m
• Wysokość: 2,60 m
• Powierzchnia nośna: 9,8 m²
• Masa własna: 585 kg
• Masa startowa: 780 kg
• Prędkość maksymalna: 408 km/h
• Prędkość wznoszenia: 16 m/s
• Prędkość obrotu wokół osi: 400 stopni/s

Najczęściej karierę lotniczą, a zwłaszcza akrobacyjną rozpoczyna się w wieku kilkunastu lat – zaczyna się od szybowców i stopniowo wchodzi na kolejne stopnie zaawansowania. Marek Choim stanowi kompletne zaprzeczenie tej zasady – po raz pierwszy za sterami samolotu zasiadł mając 40. lat i co ciekawe zaraz po zrobieniu licencji stwierdził, że najbardziej interesuje go akrobacja. Spędził setki godzin na ciężkich ćwiczeniach, pobierał lekcje u najlepszych akrobatów na całym świecie i dzięki temu dzisiaj Marek podczas mistrzostw staje do wyrównanej rywalizacji z zawodnikami znacznie od siebie młodszymi. I to właśnie jego pokaz freestyle’owego latania nie ma sobie równych wśród polskich pilotów. Jego samolot to prawdziwa lotnicza Formuła 1 – najpopularniejszy w Europie wyczynowy samolot akrobacyjny o potężnym silniku i niezwykłych osiągach – Extra 330.

Aby jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę, w poprzednim sezonie Marek postanowił wzbogacić swoje pokazy o efekty pirotechniczne, stając się w tym momencie pierwszym w Polsce i jednym z niewielu na świecie, pilotem wykorzystującym pirotechnikę w tak wyczynowym samolocie. Przygotujmy się na niezwykłe widowisko!

Copyrights © 2017 Aeropact Sp. z o.o.. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin      Kontakt